Teamplayersproject

<-- Terug naar alle teamplayersprojecten

SHOWCASE YOUR TALENT @ SHOWCASE BASKETBALL
Bedrijfsnaam: Special Balls
Contactpersoon: Galdino Haimé

Omschrijving van het project


Dit is wie wij zijn!
Showcase BV is de overkoepelende naam van ons eco-systeem waarin een reeks merken en diensten worden gevoerd die elkaar in kracht ondersteunen, met als doel de urban wereld van de streetwear, sport, sneakerculture, urban lifestyle en entertainment naar de NEXT LEVEL te tillen en impact te maken. WARNING: Geen enkele stagedag is hetzelfde en ook geen 9 tot 5 mentaliteit en cultuur !

Zo ligt de focus bij het verbindende merk Showcase Basketball op het verzorgen van revolutionaire, (inter)nationale freestyle shows- en openingen, out-of-the-box entertainment en interactieve (business) workshops & clinics. Dit realiseren wij internationaal voor grote merken zoals de NBA, Nike, Jordan Brand, JD Sports, Footlocker en voor gemeentes, scholen, het bedrijfsleven en staan geregeld op diverse evenementen !

Special Balls is ons snelgroeiende sportsequipment - en streetwear brand, dat met sportieve-, functionele en decoratieve customized ballen en keiharde streetwear de internationale markt druk aan het veroveren is. Hierin werken wij als partner bijvoorbeeld samen met de grootste Sneakerbeurs van Europa (Sneakerness), zijn onze ballen te koop via de eigen website, BOL en binnenkort AMAZON. Ook heeft inmiddels de grootste basketball webshop van Spanje de ballen online en zetten wij inmiddels af in 30+ landen in elk continent.

Met onze Showcase Sportshop brand bedienen we de sportieve markt op maat met vooruitstrevende customized kleding en accessoires voor sportclubs als ook de basketball kampen van pro spelers als Arvin Slagter en Charlon Kloof. Ook staan de andere sporten als voetbal en volleybal op de rit

Omdat basketball een sport is waarin je elke dag weer kan en moet verbeteren, faciliteren en trainen wij amateurs en pro’s in het ontwikkelen van hun skills onder het merk House of Skills (op onze eigen locatie in Zoetermeer).

Daarnaast organiseren we next level events in bijvoorbeeld Glow in the Dark en LED Basketball thema onder de brandname Specialty Events. Diensten waarmee we voor clubs, welzijnsorganisaties en stichtingen jong en oud jaarrond activeren via sport, gamification en fun.

Wil jij onderdeel zijn van onze missie om al onze merken elke dag een beetje beter te maken? En, “do you have what it takes” om samen met ons door te groeien naar eindbaas status en beyond ?! En, zie je jezelf al representen in onze keiharde SB Streetwear terwijl jij werkt aan je toekomst?…Stuur dan snel jou inspirerende motivatie toe en hoe jij iets kan en gaat toevoegen!

Welke uitvoerende werkzaamheden kunnen Teamplayers vanaf dag 1 al oppakken?


Als nieuw lid van de Showcase Family ga jij je bezig houden met het (inter)nationaal uitbreiden. Dit doe je door je speurneus aan te zetten en een volledig onderzoek en marketing plan uit te voeren, om zo samen de diamantjes onder de kansen te verzilveren. Je krijgt van ons de verantwoordelijkheid te helpen onze interactieve workshops op meerdere (urban) vlakken in het MBO en HBO uit te rollen. Onze workshops zijn namelijk altijd in ontwikkeling. Zo zoeken wij altijd naar vernieuwende manieren om aan te sluiten op de vraag vanuit onze partners en de markt, om inhoud te ontwikkelen die aansluit bij hun jonge doelgroepen. En, tot slot ga je je bezighouden met het verder uitrollen van onze Specialty Events. Je gaat mee op zoektocht naar het ontdekken en aanboren van nieuwe markten, mogelijke leads en out-of-the-box oplossingen om onze events commercieel en/of maatschappelijk in te zetten.

Op welk terrein ligt het zwaartepunt van uw opdracht ?


4. Anders, beschijf onderstaand bij werkzaamheden opdracht

Wat is het concrete eindresultaat dat u in juni opgeleverd wilt zien?


Marktpenetratie en focus op de b2b en workshop & event markt.
Een marktbewerkingsplan met concrete stappen over welke markten (landen, partijen) en producten de meeste (groei)potentie hebben.

Benoem een aantal concrete tussenproducten die Teamplayers in de periode september-juni moeten opleveren.


- Marketingplannen opstellen
- Social media plan met frequentie en gebruik van de best passende kanalen
- Adviseren en meedenken in marketing strategische beslissingen - Community management van onze sale, e-commerce en social kanalen;
- Ondersteunen bij communicatie met partners, scholen en andere stakeholders;
- Helpen tijdens onze events, om het beste eindresultaat te behalen op organisatorisch, marketing en sales gebied en ondersteuning van je collega’s.

Omschrijving van de verschillende werkzaamheden van Teamplayers


- Marketingplannen opstellen
- Social media plan met frequentie en gebruik van de best passende kanalen
- Adviseren en meedenken in marketing strategische beslissingen - Community management van onze sale, e-commerce en social kanalen;
- Ondersteunen bij communicatie met partners, scholen en andere stakeholders;
- Helpen tijdens onze events, om het beste eindresultaat te behalen op organisatorisch, marketing en sales gebied en ondersteuning van je collega’s.